Czy influencer marketing jest skuteczniejszy od reklamy telewizyjnej?

Influencer marketing z roku na rok rośnie w siłę – mówi się, że jest o wiele skuteczniejszy niż reklama w tradycyjnej formie. Na czym polega influencer marketing i czy rzeczywiście ma pozytywne przełożenie na rzeczywistość? Kim jest influencer i w jaki sposób dociera do swoich odbiorców z przekazem reklamowym?

Nowe formy reklamy ściśle powiązane z Internetem mają coraz większe znaczenie w branży reklamowej. Dzisiaj powoli odchodzi się już od reklam tradycyjnych – wiele firm i przedsiębiorstw decyduje się na promowanie swojego produktu za pomocą tak zwanych influencerów. Wydaje się, że jest to bardzo skuteczna forma reklamy, która swoim zasięgiem może przebić reklamy telewizyjne czy radiowe, a reklamowanym produktem może być niemalże wszystko – oczywiście w granicy powszechnie obowiązującego prawa.

Kim jest influencer?

Warto jednak na samym początku wyjaśnić, kim są influencerzy. Pojęcie to powstało już jakiś czas temu głównie za sprawą bardzo silnego i dynamicznego rozwoju mediów społecznościowych. Osoby prowadzące kanały na YouTubie zyskiwały wówczas coraz większą popularność, ich widownia systematycznie się zwiększała, a co za tym idzie, powiększała się ich zdolność reklamowa. Agencje reklamowe i firmy zaczęły to wykorzystywać.

Profesjonalny Copywriter – szczegółowa oferta dostępna jest na stronie

Najprościej mówiąc, influencerem jest więc osoba mająca pewną społeczność skupioną wokół jej twórczości. Dzięki temu może docierać z komunikatem reklamowym do odbiorców bezpośrednio, co nie pozostaje bez wpływu na skuteczność danej reklamy. Z tego właśnie powodu mówi się, że reklama tradycyjna powoli odchodzi do lamusa, a komunikaty reklamowe w znacznej części będą realizowane za pomocą właśnie influencerów. Warto w tym miejscu powiedzieć, że influencer marketing jest korzyścią dla wszystkich stron: agencji reklamowej lub firmy, która chce się zareklamować, influencera oraz jego społeczności.

Skuteczność

Reklamy telewizyjne często nie trafiają do swojej grupy odbiorców, a to sprawia, że nie są zbyt skuteczne. Bardzo często występują w blokach reklamowych, na jakość odbioru reklamy ma zatem niemały wpływ tak zwany szum informacyjny, polegający między innymi na utrudnieniu zrozumienia lub zapamiętania przekazu ze względu na nadmiar informacji.

Reklama w formie influencer marketingu skierowana jest bezpośrednio do danej osoby. Duże znaczenie ma tutaj psychologiczny aspekt, którego inne reklamy mogą pozazdrościć – badania pokazują, że przekaz reklamowy pochodzący od jednej, zaufanej osoby działa o wiele lepiej niż zwykła reklama.

Można zatem stwierdzić, że influencer marketing jest bardzo opłacalny – szczególnie, że w dzisiejszych czasach możemy wybierać spośród wielu influencerów cieszących się większą, średnią czy też mniejszą popularnością. Wszystko uzależnione jest od naszych środków finansowych przeznaczonych na promocję i marketing produktu czy naszej firmy. Bez wątpienia warto wziąć pod uwagę influencer marketing, zwłaszcza kiedy chcemy dotrzeć z przekazem reklamowym do osób młodszych.

Written by Redaktor

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *