Jakie owoce i warzywa warto jeść zimą?

W czasie zimy ludzki układ odpornościowy jest słabszy, przez jesteśmy bardziej podatni na przeziębienie. Mamy prawo jednakże temu zapobiec poprawnie się odżywiając. Zadbajmy o to, by w należącej do nas codziennej diecie znalazły się konkretne warzywa oraz owoce. Niżej dowiecie się, które będą perfekcyjne.

Nasz organizm potrzebuje właściwej ilości witamin, minerałów oraz innych niebezużytecznych składników odżywczych, żeby poprawnie funkcjonować. W czasie zimy nasza odporność naturalnie się obniża, wobec tego powinniśmy dbać o należytą dietę, żeby nie doprowadzać do częstych przeziębień czy infekcji. Szczególną rolę odgrywają tutaj warzywa i owoce, które zawierają dużo niezbędnych składników i witamin, jakie są w stanie nam pomóc w powiększaniu odporności.

Wbrew pozorom wybór owoców oraz warzyw w czasie zimy jest właściwie ogromny. Warto nie zapominać o tym, by wybierać towary, co do jakich mamy pełne przekonanie, że są solidnej jakości oraz pochodzą z prawdziwego środowiska hodowlanego. Niestety wiele owoców lub warzyw, które możemy odnaleźć w znaczących sklepach zawierają materiały chemiczne czy pestycydy, i wielokrotnie pozbawione są istotnych wartości odżywczych oraz smaku. Wybierajmy wobec tego produkty z pewnych źródeł.

Jakie owoce zimą?

Wybierajmy owoce sezonowe, takie jak jabłka lub gruszki. Należałoby wybierać te, jakie pochodzą z naszych ojczystych źródeł oraz zdajemy sobie sprawę z tego, że nie zostały poddane żadnym sztucznym procesom. Banany lub cytrusy także obejmują istotne wartości odżywcze, jednak powinniśmy pamiętać o ich dokładnym umyciu – żeby przetrwały przewóz powinny być spryskane wyjątkowymi substancjami antyseptycznymi. Prócz tego jesteśmy w stanie skorzystać z mrożonek, które sami przygotowaliśmy wcześniej – mimo pozorom nie tracą one własnych wartości odżywczych i smakowych. Nie zapominajmy o orzechach i innych suszonych owocach. Należałoby niemniej jednak zatroszczyć się o to, by nie zawierały one akcesoriów w postaci cukru czy soli.

Jakie warzywa zimą?

Jeśli chodzi o warzywa wybór również jest dosyć obszerny. W czasie zimy perfekcyjne będą warzywa korzeniowe takie jak marchew, buraki, pietruszka, seler, a też warzywa cebulowe (cebula, czosnek, por), strączkowe (fasola, groch, ciecierzyca, soczewica) i kapustne (kapusta biała oraz czerwona, brukselka). Możemy przyrządzić z nich rzeczywiście wiele atrakcyjnych potraw i na co dzień wymyślać nowe potrawy z ich dodatkiem. Należałoby pamiętać także o kiszonkach (kiszona kapusta lub ogórki) – są naturalnym probiotykiem, mają sporo witamin i soli mineralnych, przez co wzmacniają układ immunologiczny. Najpoprawniej jeśli skorzystamy z własnych przetworów.

Jeżeli chodzi o owoce – unikajmy truskawek. W pewnych sytuacjach są w stanie one pojawiać się na sklepowych półkach, niemniej jednak z pewnością nie pochodzą one z naturalnych hodowli. Unikajmy także pomidorów oraz ogórków – niestety są one sprowadzane z innych krajów, a niejednokrotnie także uprawiane na chemicznych nawozach, przez co tracą one własne wartości kaloryczne. Innym warzywem, z którego trzeba zrezygnować zimową porą jest szpinak. Chyba, że zamrozimy go latem, kiedy tak właściwie jest jego faktyczny sezon.

Written by Redaktor

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *